søndag den 29. maj 2016

Kultur og sidepaneler

Solveig viser Ikran hvordan man strikker.

I vore strikke gruppe har vi for øjeblikket en somalisk pige Ikran i praktik. Det er lidt sjovt hun har aldrig før været i nærheden af et strikketøj. Solveig viser hende det tålmodigt for det er lidt svært når man ikke en gang har en fornemmelse af hvad en maske er, men her er det virkeligt et bevis for at strikning kan forene kulture.









Her er en trøje der er blevet for lille over maven og jeg har klippet den op i siderne for jeg vil sætte paneler ind i siderne.













Først klippede jeg trøjen op i siderne, så tegnede jeg et mønster af det jeg vil sætte ind i siderne












Så begyndte jeg at hækle små blomster som dækkede mønstret. Det gør ikke noget det stikker ud, det gør det mere spændende at se på.


Sådan ser det færdige stykke ud til slidserne i trøjen, nu skal der bare laves en til og sys på.

3 kommentarer:

  1. Det ser rigtig spændende ud Lone. Jeg er spændt på at se det monteret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også rigtig sjovt at lave og jeg tror min bluse bliver flot

      Slet
  2. Dejlig at du viser arbejdsprocessen og deler din viden. :-)

    SvarSlet