søndag den 13. december 2015

Turen til Tyrkiet.

Vi er lige kommet hjem fra Tyrkiet og det var en dejlig tur med TSS. Vi tog afsted d.5.dec. kl 15.07 fra Odense banegård og kl ca. 3.00 var vi fremme ved hotellet i Tyrkiet og så skulle vi være oppe og igang igen klokken 7.30, så vi var godt trætte.

Turen var en rundrejse og vi så alle de ting som alle andre der rejser til Vesttyrkiet. Gamle ruiner efter romerne. Skt. Nicolauskirken hvor russerne tænde lys for skt.Nicolaus og det skete faktisk den dag vi var der for den var den 6. dec. der er hans fødselsdag og der var en katolsk gudstjeneste i ruinerne mens vi var der og det var lidt specielt i et muslimsk land.
En af dagene var vi ude og sejle hvor vi skulle se nogen grave og vi skulle ud og se hvor skilpadderne var. Herover kan I se hvad sådan nogen spiser og de blev også til vores mad for vi kunne købe dem til beredt på vejen tilbage og de smagte godt selv om der ikke var meget kød på dem.

Garn.

Jeg var jo på jagt efter garn hele tiden, men jeg fandt ikke noget. Det vil sige ikke rigtigt noget som jeg havde tænkt mig garn, jeg havde jo forestillet mig garn i nøgler som man kunne strikke af.
Jeg fandt dog lidt og det var der hvor vi var ude for at se (og købe, hvis man havde den slags penge) tæpper.

Jeg spurgte om jeg måtte få/købe noget af deres tæppegarn og jeg fik at vide jeg skulle spørge igen lidt senere og det gjorde jeg så. Jeg fik at vide det gjorde de ikke normalt men jeg fik da lidt:


Der er ikke til en trøje, men der kan jo altid blive til en stribe i en trøje og det synes jeg kunne være lidt sjovt.
En af de sidste dag fandt jeg så min lille nye ven
Og han var da lidt "garnet"og har et hoved af et lille garnnøgle.
Turen var rigtig god, men jeg har valgt kun at fortælle om det jeg syntes var lidt specielt for netop vores tur for de gamle ruiner og de andre turiststeder ser alle og dem kan man læse om et andet sted på nettet.
Rent strikkemæssigt fik jeg strikket en del på vores busture fra sted til sted, så jeg fik lavet en del af julegaverne så også på den måde var det en god tur.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar