fredag den 27. november 2015

Strikketerapi.


Strikketerapi er noget af det jeg ønsker at lave mere med, for jeg har selv oplevet at man bliver mere rolig. I dag var Solveig og jeg sammen i den strikkegruppe vi har lavet som skal kigge på strikketerapi.
Når man strikker kan man sidde alene eller sammen med andre, derfor er det så godt et middel til at få ro. Hvis man sidder sammen med andre og er lidt genert kan man se på sit strikketøj og man behøver ikke at få øjenkontakt med m´nogen og man kan deltage i samtalen alligevel. Hvis man skal til en eller anden undersøgelse eller have svar på noget man er spændt på kan man sidde og strikke i venteværelset og koncentrer sig om det og tage tankerne væk fra det man skal ind til. I det hele taget er strik godt til at adsprede og det sætter også hjernen til at lave serotonin der er godt mod depression.  

2 kommentarer:

  1. Hvor er siden bloggen blevet flot Lone. Jeg bliver helt inspireret til at starte med at strikke igen ����

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville jeg kun være glad for Anne. Spørg hvis jeg kan hjælpe

      Slet